استاد عارف ربیعیان

برترین دبیر درس شیمی کنکور کشور مدرس شبکه های صداو سیما(اوج یادگیری.یادگیری آسان.کنکور آسان است)

استاد عارف ربیعیان

برترین دبیر درس شیمی کنکور کشور مدرس شبکه های صداو سیما(اوج یادگیری.یادگیری آسان.کنکور آسان است)

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قبولی کنکور 1402

قبولی کنکور 1401 با مطالعه انوع کتب درسی : یکی از مهم ترین کار ها برای قبولی در کنکور، داشتن مطالعه صحیح است. دانش آموزانی که می خواهند مطالعه خود را برای کنکور آغاز کنند،

از کتاب های کمک آموزشی زیادی کمک می گیرند. اما این دانش آموزان باید توجه کنند که کتاب های خود را از منابع معتبری تهیه کنند. در ادامه مطالب در این مورد توضیح داده ایم و همچنین نکاتی را برایتان ذکر کرده ایم که بهتر است در مطالعه خود آن ها را در نظر بگیرید.

برنامه ریزی دقیق داشته باشید

برنامه ‌ریزی دقیق اولین و مهم‌ ترین تکنیک به عنوان بهترین روش مطالعه کنکور است. شما باید با یک برنامه دقیق و اصولی تمامی اهداف خود را به صورت روزانه مشخص کنید. زمان‌های مشخصی را برای مطالعه درس‌های عمومی و تخصصی تعیین کنید.

دروس عمومی و تخصصی باید به صورت موازی با یکدیگر مطالعه شوند. این بدین معنی است که دانش‌آموز باید نه تنها در یک روز درس‌ عمومی مطالعه کند بلکه باید یک درس تخصصی نیز برای مطالعه داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین نکات در روش مطالعه کنکور، برنامه‌ریزی همراه با استراحت است. شما باید زمان‌های مشخصی را نیز در برنامه برای استراحت مشخص کنید.

شما با بهترین روش مطالعه کنکور می‌توانید بهترین رتبه را کسب کنید اما نباید سلامتی جسمی و روحی خود را فراموش نمایید. بنابراین تکنیک اول، برنامه‌ریزی دقیق همراه با مطالعه درس‌ها و استراحت است.

از منابع معتبر استفاده کنید

مطالعه کتاب درسی به تنهایی روش مناسبی برای قبولی در آزمون سراسری است. اما استفاده از منابع مناسب می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموز داشته باشد.

دانش‌آموز با مطالعه کتاب درسی با مهم‌ترین مفاهیم آشنا می‌شود و استفاده از منابع مناسب مسیر درست را به دانش‌آموز نشان می‌دهد. منابع کنکور دارای سوالات تکمیلی و تست‌های متنوع هستند.

 

این موضوع موجب می‌شود دانش‌آموز تسلط بیشتری بر روی مباحث و مفاهیم داشته باشد. برای تهیه کتاب های درسی خود، می توانید از اوج یادگیری کمک بگیرید.

برای خرید دی وی دی های عرفان پازوکی با شماره های سایت تماس بگیرین.

محیط مطالعه مناسبی داشته باشید

درس خواندن روی زمین یا روی تخت و یا در حال راه رفتن مناسب نیست. باید درجایی درس بخوانید که تمرکز کافی داشته باشید. مکانی که در آن درس می خوانید باید دارای نور کافی باشد.

اگر جایی که در آن درس می خوانید تمرکز کافی را برای مطالعه دارید پس در همان مکان به درس خواندن خود ادامه بدهید. در مورد نور اتاق مطالعه بهتر است از ترکیب دو نور مهتابی و آفتابی استفاده شود تا چشم ها اذیت نشود.

یا نور مهتابی با نور چراغ مطالعه مناسب است. توصیه می شود فقط از چراغ مطالعه استفاده نشود. یعنی در مکانی که تاریک است و فقط چراغ مطالعه روشن است بهتر است درش نخوانید. قبولی کنکور 1401 با مطالعه انوع کتب درسی

برای خرید دی وی دی های استاد مهدی شیخی با شماره های سایت تماس بگیرین.

دمای اتاق مطالعه باید حدود 25 درجه سانتی گراد باشد. نباید مکانی که در آن درس می خوانید خیلی گرم باشد یا سرد چون باعث حواس پرتی و یا خواب آلودگی در شما می شود.

در جایی که درس می خوانید هر چه ساده تر و ثابت تر باشد بهتر است. بهتر است از نصب عکس، پوستر و …که یادآور خاطره ای برای شما است بپرهیزید. باید شرایط اتاق به گونه ای باشد که حواس شما را پرت نکند.

زیر نکات مهم خط بکشید

این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر باشد ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که در این روش، بعضی افراد به جای آنکه تمرکز و توجه بر روی یادگیری و درک مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط کشیدن روی نکات مهم میگردد.

 

حداقل، روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملاً درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند نه آنکه در کتاب دنبال نکات مهم بگردند تا زیر آن خط بکشند. قبولی کنکور 1401 با مطالعه انوع کتب درسی
هدف داشته باشید
یکی از مهم ترین دلایلی که افراد نمی توانند مطالعه خوب و مفیدی داشته باشند این است که یا هدف ندارن یا اینکه هدفشون رو خانواده یا جامعه یا … بهشون تحمیل کردن و در واقع به هدفشون علاقه ندارن.

اگه جزو دسته اول هستید حتما برای خودتون یک هدف انتخاب کنید که بهش واقعا علاقه داشته باشید و اگه جزو دسته دوم هستید همین الان هدف خودتون رو تغییر بدید.

باور کنید زندگی کردن با هدفی که دوستش دارید چنان لذتی داره که هیچ چیزی نداره. حالا فقط کافیه وقتی که کلافه اید از درس خوندن خودتون رو وقتی که به اون هدف رسیدید تصور کنید.

وقتی این کار رو میکنید مغز شما هورمون های شادی آور مثل دوپامین ترشح میکنه و باعث میشه شما انرژی بگیرید و ادامه بدید.قبولی کنکور 1401 با مطالعه انوع کتب درسی

 

نتیجه گیری

شما برای حل کردن مشکلات خود در تمامی زمینه های کنکور، از اساتید برنامه اوج یاد گیری کمک بگیرید.

 

اوج یاد گیری با مشاوران متخصصی که دارد میتواند به تمامی سوالات شما مانند چگونه تست زدن پاسخ دهد و شما را در زمینه ها درسی راهنمایی کند.

استادانی همچون استاد امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و استاد عارف ربیعیان که جزو بهترین ها هستند در این برنامه فعالیت میکنند. برنامه اوج یاد گیری با وجود این استاد ها به یکی از بهترین برنامه های تلوزیونی آموزشی تبدیل شده است.

این برنامه هر روز از ساعت 17:19 تا 17:49 به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می شود. همچنین شما می توانید فیلم های آموزشی این برنامه را به علاوه جزوه درسی و تعدادی تست از این مجموعه تهیه کنید و استفاده کنید.

اوج یاد گیری با بروز ترین روش های دنیا کار هایی که برای رسیدن به هدفتان نیاز است را به شما ارائه میدهد و در این راه شما را یاری میکند. والدینی که به دنبال یک آموزشگاه خوب برای فرزندتان هستید،

برنامه اوج یاد گیری بهترین گزینه برای شما فرزندان شما است. برای اطمینان شما میتوانید با اساتید این مجموعه صحبت کنید و از کیفیت بالا و تجربه زیاد این برنامه مطمئن شوید.

  • عارف ربیعیان
  • ۰
  • ۰

راه های قبولی در کنکور 1402 چیست؟ راه های زیادی برای قبولی در کنکور سراسری وجود دارد. برخی از دانش آموزان بر این باورند که اگر بتوانند مطالعه و تست زنی مناسبی داشته باشند،

می توانند در این آزمون موفق شوند. تست زنی و مطالعهف بخش زیادی از موفقیت در آزمون را تشکیل می دهد اما جدا از مطالعه و تست زنی، باید نکات زیاد دیگری را نیز در نظر بگیرید. ما در این مقاله، راه های قبولی در کنکور سراسری را برای شما بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

راه های قبولی در کنکور 1402

هدف داشته باشید. داشتن هدف به شما انگیزه ی حرکت می دهد و مهمترین عامل برای کسب موفقیت می باشد. وقتی به هدفتان نگاه می کنید انگیزه شما برای تلاش و کوشش، مضاعف می شود و این بهترین دستاورد داشتن هدف است. راه های قبولی در کنکور 1402 چیست؟

برای خرید دی وی دی های عرفان پازوکی با شماره های سایت تماس بگیرین.

شما امسال یک هدف بزرگ دارید، پس برای رسیدن به آن باید تمام همت خود را به کار بگیرید. برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی صحیح داشته باشید. (شامل برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت) بدون برنامه ریزی صحیح تلاش های شما نتیجه ی مطلوب نخواهد داشت.

برنامه ریزی صحیح، مدیریت زمان را در اختیار شما قرار می دهد و شما را از سردرگمی رها می سازد، مسیر رسیدن به هدف را روشن می سازد و هر زمان شما را متوجه می سازد که تا رسیدن به هدف چه فاصله ای باید طی کنید.

توجه داشته باشید که هر دانش آموز باید روش صحیح برنامه ریزی کوتاه مدت (هفتگی) را شخصا فرا گیرد و برای خود برنامه بنویسد.
در یکی از آزمون های آزمایشی معتبر شرکت کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بیابید. سعی کنید بر اساس برنامه های میان مدت و بلند مدت برگزار کننده ی آزمون پیش بروید.

 

قبولی در کنکور 1402

این اقدام به شما در داشتن برنامه های بلند مدت و میان مدت کمک زیادی می کند و خیالتان را از این بابت راحت می کند. راه های قبولی در کنکور 1401 چیست؟

توجه داشته باشید که نتایج این آزمون ها نباید شما را مغرور و یا مایوس کند. تجربه نشان داده که تغییر در روند نتایج آزمونهای آزمایشی بارها و بارها اتفاق افتاده است، این بستگی به شرایط شما دارد.

از فنون تست زنی و هنر آزمون دادن آگاه شوید. آزمون دادن یک هنر است و داشتن معلومات درسی به تنهایی کافی نیست! مهمترین وظیفه ی شما پس از هر آزمون آزمایشی تحلیل علمی آن آزمون است.

با استفاده از فرم های مخصوص می توانید به تحلیل آزمون بپردازید و از نقاط قوت و ضعف خود اطلاع یابید. به طور همزمان درس های عمومی و اختصاصی را مطالعه نمایید.

برای سفارش دی وی دی های عارف ربیعیان با شماره های سایت تماس بگیرین.

اشتباه بزرگی که بعضی داوطلبان مرتکب می شوند این است که دروس عمومی را برای ایام بعد از عید می گذارند! توجه داشته باشید که برخی از داوطلبان به برکت درصد های خوب ِ دروس عمومی به رشته ها و دانشگاه های خوب راه یافته اند. راه های قبولی در کنکور 1402 چیست؟

به آرامش روحی و روانی خود توجه داشته باشید و در صورت داشتن اضطرابِ بیش از حد معمول یا هر مشکل دیگری که موجب اختلال در یادگیری تان می شود از مشاورتان کمک بگیرید.

شما تنها با یکبار خواندن نمی توانید بر همه دروس مسلط شوید. اما اگر بخواهید دوباره با جزئیات به خواندن کتب بپردازید، مطمئنا هم با کمبود زمان مواجه خواهید شد و هم برایتان بسیار سخت و کسل کننده خواهد بود.

جمع بندی

از بارز ترین نکات طلایی کنکور این است که یاد بگیریم چگونه خلاصه نویسی کنیم . سعی کنید از شیوه های جدید و متناسب با هر درس برای خلاصه برداری استفاده کنید. راه های قبولی در کنکور 1401 چیست؟

مسلما شما هم از اثرات منفی داشتن اضطراب آگاهید. اما آیا منشا پیدایش این احساس را یافته اید و یا شیوه های مقابله با آن را نیز می دانید؟ پر واضح است که هیچ کس بهتر از خود ما نمی تواند به رفع استرس کمک کند.

مشاوران ما با آشنایی کامل به شیوه های مقابله با اضطراب مخرب در همه روزهای هفته در کنار شما هستند و آرامش در مطالعه را به شما بر می گردانند.
مکان مطالعه را حداقل در این زمان باقی مانده تغییر ندهید و موبایل ، تلفن ثابت ، کامپیوتر ، تلویزیون ، روزنامه و عکس و پوسترهای خاطره انگیز را به سرعت از مکان مطالعه خارج کنید.

در سوالات چند گزینه ای که به صورت جمله های ناتمام داده می شود ، کوشش کنید قبل از ملاحظه چهار کلمه نزد خود جای خالی جمله را پر کنید .

سپس ببینید آیا هیچ یک از پاسخ های پیشنهادی با کلمه ای که قبلا اندیشیده اید تطبیق می کند یا خیر که اگر جواب مثبت باشد، پاسخ درست همان است.

نتیجه گیری

شما برای حل کردن مشکلات خود در تمامی زمینه های کنکور، از اساتید برنامه اوج یاد گیری کمک بگیرید. اوج یاد گیری با مشاوران متخصصی که دارد میتواند به تمامی سوالات شما مانند چگونه تست زدن پاسخ دهد و شما را در زمینه ها درسی راهنمایی کند.

استادانی همچون استاد امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و استاد عارف ربیعیان که جزو بهترین ها هستند در این برنامه فعالیت میکنند. برنامه اوج یاد گیری با وجود این استاد ها به یکی از بهترین برنامه های تلوزیونی آموزشی تبدیل شده است.

این برنامه هر روز از ساعت 17:19 تا 17:49 به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می شود. همچنین شما می توانید فیلم های آموزشی این برنامه را به علاوه جزوه درسی و تعدادی تست از این مجموعه تهیه کنید و استفاده کنید.

اوج یاد گیری با بروز ترین روش های دنیا کار هایی که برای رسیدن به هدفتان نیاز است را به شما ارائه میدهد و در این راه شما را یاری میکند. والدینی که به دنبال یک آموزشگاه خوب برای فرزندتان هستید،

برنامه اوج یاد گیری بهترین گزینه برای شما فرزندان شما است. برای اطمینان شما میتوانید با اساتید این مجموعه صحبت کنید و از کیفیت بالا و تجربه زیاد این برنامه مطمئن شوید.

  • عارف ربیعیان
  • ۰
  • ۰

شیوه صحیح مطالعه

یادداشت کنید. برای اینکه بتوانید مطالعه با کیفیت تری داشته باشید، بهتر است که یک دفترچه یادداشت کنار خود قرار دهید. سپس بعد از تمام شدن هر بخش آن را در دفترچه خود یادداشت کنید. برای درست تست زدن در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟

این کار در درجه اول موجب افزایش انگیزه برای درس خواندن می شود. به علاوه با انجام این کار شما خواهید فهمید که کجای برنامه‌تان قرار دارید. موفقیت های کوتاه مدت در ما حس رضایت را به وجد می‌آورند که این حس به صورت مستقیم بر روی کیفیت مطالعه و درس خواندن شخص تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
تند خوانی کنید. قبل از اینکه متن را با دقت مطالعه کنید، سعی کنید یکبار با سرعت و به قول معروف بصورت روزنامه‌وار آن را برانداز کنید. 

اینکار به شما کمک می‌کند که محتوای کلی کتاب را پیدا کنید بدین ترتیب هنگام مطالعه اصلی خواهید توانست قسمت های مهم را پیدا کرده و تمرکز بیشتری هنگام مطالعه آن‌ها داشته باشید.استفاده از خط بر یکی از ترفند های مهم تند خوانی است. خط بر شما می تواند هر چیزی باید مانند انگشت اشاره شما، خط کش، خودکار و یا هر چیز دیگری که با آن خط ببرید.برای درست تست زدن در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟

با این کار دقت شما بیشتر می شود. چشم خود را همراه با خط بر تکان دهید.
در شرایط مناسب مطالعه کنید. روش اول نکته ای که خیلی مهمه اینه بچه ها موقع درس خوندن حتما وضعیت جسمی خودتون رو لحاظ کنید یعنی اینکه در شرایط مناسبی نیستید خسته اید عصبانی هستید گرسنه هستید و اینکه فکرتون جایی بجز درس هست اون موقع مطالعه نکنید.

شیوه صحیح مطالعه چگونه باشد؟

درس خوندن تو همچین شرایطی نه تنها مفید نیست بلکه فقط خستگی ای که نصیب شما میشه هیچ فایده ای نداره و موجب می شود تا شما از درس زده شوید. این حتما یادتون باشه که موقع مطالعه رعایت کنید.

برای خرید دی وی دی های عرفان پازوکی با شماره های سایت تماس بگیرین.

برای رفع این مشکل می توانید ابتدا موسیقی مورد علاقه تان را گوش کنید و یا کمی استراحت کنید و سپس شروع کنید.
برنامه ریزی داشته باشید.

برنامه ریزی به تمامی فعالیت های شما نظم می دهد. اگر فعالیت های شما نظم داشته باشد ذهن شما نیز منظم می شود و آشفته نمی شود و در نتیجه آرام بودن ذهن شما، شما تمرکز می کنید و تمرکزتان زیاد می شود. برای درست تست زدن در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟

تمامی فعالیت های خود را در برنامه ریزی قرار دهید. تمامی برنامه ریزی خود را به درس اختصاص ندهید و بخشی از آن را به استراحت کردن و تفریح کردن اختصاص دهید.

برنامه خود را در جایی قرار دهید که جلوی چشم شما باشد و شما می توانید با انجام دادن هر کاری، آن را از برنامه خود حذف کنید. سعی کنید تمامی فعالیت های روزانه خود را در برنامه ریزی قرار دهید و آن ها را اولویت بندی کنید.

جمع بندی

برای ایجاد برنامه ریزی، از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید تا به شما کمک کنند. تمام برنامه ریزی خود را به درس خواندن اختصاص ندهید و میان دروس خود کمی استراحت کنید و همچنین تفریحاتی را به خود اختصاص دهید و وقت خود را با دوستان و آشنایان خود بگذرانید.

برای خرید دی وی دی های استاد مهدی شیخی با شماره های سایت تماس بگیرین.

خواب کافی داشته باشید. یکی از راه های مهم و تاثیر گذار برای بالا بردن کیفیت مطالعه، داشتن خواب کافی است. همه دانش آموزان باید 8 الی 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند.

مغز انسان در طول روز فعالیت می کند و نیاز به استراحت شبانه در سکوت دارد. عده ای از دانش آموزان از ساعات استراحت و خواب خود کاهش می دهند و به ساعات مطالعه خود افزوده می کنند.
به خاطر داشته باشید که کم خوابیدن برای درس خواندن، نه تنها باعث یادگیری نمی‌شود، بلکه سبب می‌شود تا مغز شما تا ساعت‌های طولانی، احساس خستگی کرده و این خستگی را به بدن شما منقل کند.

مطالعه خود را به خوبی آغاز کنید.

چگونگی شروع مطالعه خیلی مهم است. سعی کنید مطالعه خود را با درسی آغاز کنید که درس مورد علاقه شما باشد زیرا تجربه ثابت کرده است که شما هنگامی که در حال مطالعه درس مورد علاقه خود هستید،

نشاط و انرژی بیشتری دارید و همچنین اگر شما با درس مورد علاقه خود آغاز کنید، انگیزه بیشتری برای مطالعه دروس دیگر خود می گیرید. پس خوب است که ابتدا 30 دقیقه الی 1 ساعت از مطالعه خود را به مطالعه درس مورد علاقه خود اختصاص دهید.

 

نتیجه گیری

شما برای حل کردن مشکلات خود در تمامی زمینه های کنکور، از اساتید برنامه اوج یاد گیری کمک بگیرید. اوج یاد گیری با مشاوران متخصصی که دارد میتواند به تمامی سوالات شما مانند چگونه تست زدن پاسخ دهد و شما را در زمینه ها درسی راهنمایی کند.

 

استادانی همچون استاد امیر مسعودی و استاد حسین احمدی و استاد عارف ربیعیان که جزو بهترین ها هستند در این برنامه فعالیت میکنند. برنامه اوج یاد گیری با وجود این استاد ها به یکی از بهترین برنامه های تلوزیونی آموزشی تبدیل شده است.

این برنامه هر روز از ساعت 17:19 تا 17:49 به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می شود. همچنین شما می توانید فیلم های آموزشی این برنامه را به علاوه جزوه درسی و تعدادی تست از این مجموعه تهیه کنید و استفاده کنید.

 

 

اوج یاد گیری با بروز ترین روش های دنیا کار هایی که برای رسیدن به هدفتان نیاز است را به شما ارائه میدهد و در این راه شما را یاری میکند. والدینی که به دنبال یک آموزشگاه خوب برای فرزندتان هستید،

برنامه اوج یاد گیری بهترین گزینه برای شما فرزندان شما است. برای اطمینان شما میتوانید با اساتید این مجموعه صحبت کنید و از کیفیت بالا و تجربه زیاد این برنامه مطمئن شوید. برای درست تست زدن در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟برای درست تست زدن در کنکور چگونه مطالعه کنیم؟

  •  
  • عارف ربیعیان
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • عارف ربیعیان
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • عارف ربیعیان